tisdag 11 januari 2022

Grattiskort med liljekonvaljer

 27:e och sista blogginlägget - ett grattiskort med liljekonvaljer


Klipparket KD Klippark 141 Vintage liljekonvaljer i ram är kvadratiska.  Vad skulle hända om man stansar ut en oval ur en av dem?


Jo, det blir en vit kant på ena sidan om din ovala stans är lika stor som min stans… Vad gör man då?

Jo, man önskar man hade en mindre varm grå penna och kamouflerar den vita kanten så gott det går, lägger sedan på lite utstansat för att förvilla ögat och vips blev den mindre kvadraten en något större oval.

Men då dyker nästa problem upp. De fina 14,5 cm x 14,5 cm papperna från KiA räcker ju inte runt en rektangel då det passar allra bäst till kvadrater eller cirklar. Hm… tänka igen. Om man skarvar ihop två papper, kan man skapa en synvilla eller täcka skarven med ett band kanske?

Tittar man riktigt noga efter så ser man så klart kanten.

Jag måttpassade papperna. Det går ju att ha dem på minst två sätt kant i kant och tejpade fast dem på baksidan med helt vanlig tejp.

Var ska man då lägga snittet? Om man tycker det passar med ett band så kanske på nederkanten så här?


Stirrar man så här så syns det ju men detta är ju ett bakgrundspapper så jag bygger vidare.Är det något papper som skäl all uppmärksamhet så är det ju Mirror paper i detta fallet Holly Green som även passar de gröna bladen på liljekonvaljerna.

Jag viker ihop ett av KiAs vita cardstock, som hon nog snart får tillbaka till butiken igen i samma tjocka kvalitet!

Det blir en rak kant eftersom det pappret inte heller räcker, men det gör absolut ingenting. Jag limmar på den glansiga baksidan med spegelpappret som får agera grunden på framsidan. Sen är det bara att fylla på med utstansade skönheter och en etikett med grattis. Jag valde att inte ha ett band denna gång. Man tänker inte på skarven alls faktiskt. Eller vad säger ni? Som en ytterligare dimension stänkte jag på en droppe doftolja med liljekonvaljdoft. Doften är faktiskt väldigt realistisk!






Jag kliver med detta blogginlägg av från designteamet och lämnar med varm hand över till mina efterträdare. Det har varit roligt och inspirerande! Hoppas vi ses på träffar eller i KiAs butik i framtiden!


                                          Uppdrag slutfört. Over and out!

                    Scrappa lugnt! Kram 🤗 Katja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar