tisdag 14 januari 2014

Mixed Media på brun kartong

Hej allihop!

Härom kvällen satt vi på loftet på KiAs Butik och gick lös med alla medium och färger vi kunde hitta, och här är vad jag lyckades kladda ihop den kvällen:

Någonstans där i botten kan man fortfarande se det stadiga bruna kartongark jag utgick ifrån. Jag började med att sätta på en sida och lite remsor från en gammal bok, samt lite remsor av akvarellpapper, för att få lite olika pappersstrukturer att jobba med, och sen penslade jag på högblank decoupagelack här och där, för att få lite ytor som inte skulle suga upp färg och mist på samma sätt som pappret. Jag fortsatte med svart och vit gesso, samt strukturpasta och lite hopflätade remsor från min gamla bok, som fick ge lite struktur på bakgrunden, innan det var dags att slänga på dekorationerna. De målade jag sedan in med gesso, och så var det dags för det roliga - färgen!

Jag har använt en helt fantastisk metallicfärg Precious Metal Colour
Blå 600, Koppar 904, Grön 705 som jag dels har blandat ut med vatten och mistat på, och även målat på med olika tekniker. Den är riktigt kul att jobba med, och den har otroligt fin lyster, som naturligtvis inte kommer till sin rätt på ett fotografi, men kila gärna in till butiken och titta själv.

Tjingeling!
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar