söndag 13 januari 2019

Dekorerat ett par askar.


Ibland är det bra att ha små askar hemma där jag kan lägga i en liten gåva att ge bort. Hade två askar i form av böcker som jag köpt hos Kia. Jag har jobbat med dem tidigare men var inte nöjd med resultatet... Dags att förbättra med andra ord!


Denna hade jag tidigare klistrat på lite utstansade pappersbitar och några döskallar i plast. Allt överklätt med folie och målat i en vinröd nyans på både utsida och insida. Nu tog jag fram en burk metallique wax av märket Prima Art Alchemy, det täckte riktigt bra. Det syns lite folie igenom på några ställen och lite av det vinröda. Mycket nöjd med den nya looken! 
Sedan  klistrade jag på lite dekorationer som jag hade hemma och stänkte lite guld på. Klart!
Waxen är så bra för när den torkat är den riktigt torr. 


Denna hade jag visst testat att använda stencil och en brun akrylfärg eller nåt och så sprayat med illgrönt.... Men inget som inte kan täckas med ett lager av samma sorts wax som ovan. Ett lager med washitejp i botten på framsidan. Pusselbitar med gesso, lite embossing och stämplat. Lite gasbinda som jag färgat in och så liknande dekorationer som på förra asken plus en luftballong i trä. Den fick också embossing på sig i två nyanser. Lite wax och guldstänk som sista detalj. 

Hoppas detta kan inspirera er!
/Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar