lördag 23 mars 2019

Mixed media med mycket gesso och lite wax

Lager på lager på lager det består det här projektet av. Jag har använt mig av art basics heavy gesso white, spetsar och band, stora halvpärlor, diverse andra dekorationer och några sprayfärger. Men mycket av det jag limmat på är gjorda med olika formar och är av lera. Hjärtat är en form som Kias butik har. Det är tillräckligt stor för att bilda fokus på min tavla, även fjärilen är köpt hos Kia. 

 

Jag har limmat fast allt med art basics 3D gel, hjärtat var tyngre så där tog jag art basics heavy body gel. 
Sedan målades allt med gesso. Sprayade med färg. Så klart fick allt torka ordentligt mellan varven. Sedan var det bara att sätta igång att måla tunna, tunna lager med gesso. Många lager blev det innan jag dämpade ner färgen så att jag var nöjd! I och med att sprayfärgen är vattenlöslig sugs den upp i gesson jag målar på. 


Det som ser ut som rinnande färg är gjord med limpistol. När jag var nöjd med färgen la jag på Art Alchemy opal magic wax i färgen Vintage silk. Det skapar ett varmt skimmer och där jag lägger på det kommer fram lite mer. Hoppas du blir inspirerad till att försöka något liknande!
 /Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar