fredag 19 april 2019

Ett lååångt inlägg, det är ju ändå långfredag...

 
Då är vi igång med en steg för steg. Så ganska många foton och vad jag använt syns i bilden. Jag har låtit allt torka innan nästa steg och har då kunnat fundera på vad jag vill göra näst. Hållt på ungefär två veckor. Jag har gjort något liknande tidigare så jag hade en aning om vad det skulle bli. Men nu jobbade jag med andra färger, så det blev en utmaning. 

När jag limmat fast alla klädnypor, wellpapp och fågeln så syntes det lite lim här och är. Då la jag på lite mer lim och sedan hällde jag på mini art stone. Allt lim dolt!

För att få bort allt blankt och få lite struktur så la jag på paper texture paste. Sedan blev det ett lager gesso över alltihop.


Så det roliga! Rust paste. Dessa färger ligger i ett paket. Jag la på färgen med pensel och sedan sprayade jag med vatten för att kunna sprida ut det mer. Här borde jag nog haft lite mer tålamod och låtit varje färg torka innan jag la på nästa och haft en pensel till varje färg. Det blev väldigt sammanblandade färger och jag var så där nöjd. Det bättrade sig lite när det torkat. Men det går ju alltid att lägga på lite mer! Så det gjorde jag. Fortsatte med det ända fram tills fjärilarna var ditlimmade (sista steget). Bilden nedan är när det torkat efter första färgkladdandet.  

 
Nästa steg var att lägga på lite wax. Fem olika färger blev det att jag använde har visst missat Peacockburken på bilden. Hade då också valt ut vilka dekorationer jag skulle använda och färgade in dem också. Och som sagt, lite extra av rust pasten nu och då innan jag var nöjd och allt fastlimmat. Fjärilarna hade jag först bara wax på men var inte nöjd. Så just precis lite rust paste och sedan lite wax igen!


 Klar! På söndag är det scrapträff i Kias butik. Då börjar nästa projekt! Trevlig helg / Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar