söndag 8 november 2020

Nytt ansikte ny sida!

Skapar mest i min artjournal nu. Passar på med ännu ett vackert ansikte från Kia Design. Ansikte akvarell med blå bakgrund. Som sist klistrar jag inte det direkt på sidan och jobbar ovanpå. 


Ramar in tre sidor med collagepaper med förtryckt mönster. Ska försöka hålla nedre hörnet vitt.


Sedan lägger jag på light paste genom en stencil. Planen är att färga in i möstret med blått. Lägger först på blå dylusion paint i kanten. Men fägen är lite tjock så den är svår att få att rinna i mönstret utan att den blir för blek. 


Lägger på vit färg med roller för att synliggöra mönstret från stencilen. 


Men det är för blek blå färg så jag lägger på av liquid acrylic Deep Turqouise från Finnabair. Absolut mer färg! Och så rollar jag på mer vit färg ovanpå möstret. Allt får torka mellan varven så det tar lite tid även om varje steg i sig inte tar så lång tid. 


Stämplar med en not-stämpel. Klistrar på titel med lite tyg under. Kunde vara nöjd är. Men så testar jag att lägga på lite blommor från ett prima blom-kit jag köpt hos Kia. Vit var ju snyggt!


Lite gulaktiga var inte heller fel.


Eller bruna...


Synd jag inte hade några blå att testa med. Hoppas det ger inspiration!
/Liselott

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar