fredag 8 februari 2019

Från röd till vintage gold!

Dags för en fullständig förvandling och prova på om det skulle gå...
En väldigt röd, ganska blank kruka ville jag förändra. 
Med hjälp av Primas art alchemy metallique wax så gick det.

Valde färgen Vintage gold och började lägga på med pekfingret. Funkade så där, var osäker på om det verkligen skulle täcka. Kändes som jag flyttade runt waxet en del. Men jag la på ett lager och lät det torka över natten. Upprepade samma procedur tre gånger och då började det likna något! 

Men när det torkat klart tyckte jag det var lite flammigt. Så fram med lilla verktyget ink blending tool och skumdyna. Ett lager till med wax och alla märken försvann. Mycket nöjd med resultatet. och det gick inte åt särskilt mycket wax.  Undra om jag har fler krukor som behöver en behandling...
/Liselott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar