fredag 28 juni 2019

Enkelt dekorerad ask

 

Idag har jag jobbat med en trekantig ask. Försökte göra det ganska enkelt men färgstarkt. Det klurigaste med askar är att komma ihåg att inte dekorera med så mycket mellan lock och ask. Det blir så svårt att stänga den då. Jag valde att färga in den delen med lite distressink för att påminna mig själv. Tog lila för jag tänkte spraya med den färgen senare. 

Steg två var att lägga på den för mig nya produkten icingpaste! Använde mig av stencil och spatel. Tänk på att rengöra baksidan av stencilen innan du lägger på den på odekorerat underlag, det blir lätt kladd som förs över annars. Nedan ser du den fina stencilen från Dylusion som jag använde.

 

La lite icingpaste på frihand på kanten, försökte tänka tårtbit och glasyr... 

 

När allt torkat dags för det roliga, spraya. Använde mig av Dylusionsprayer. Försökte mixa den rosaröda med den gula, gick väl så där... Nederdelen fick bli helt lila. Ett par närbilder av asken på slutet. Just nu finns en del av Dylusionssprayerna i Kias butik. Det är så härligt färgstarka!
/Liselott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar