lördag 15 juni 2019

Många cirklar!


Några av de produkter jag använde till det här projektet. Stänkte även lite Distress oxide i rosa blandat med vatten, använde då pensel. Stämplarna ser ni på en av bilderna. 

 

Blev så sugen att jobba med cirklar. Så några av Kia designs papper i grått och vitt. Sedan ett vitt cardstock som bas. Men tyckte det blev lite tomt med vitt papper och cirklar. Hade valt ut ett svartvitt foto. Men valde att lägga många fotomattor under. Några rosa nyanser och en gråsvart. Jo alldelse för tomt. Stänkte med svart sprayfärg. Bättre men... 

 

Inte tillräckligt. Stämplade med delar av den fina runda kantstämplen. Först den ljusa rosa som knappt syns men ändå gjord lite extra. Men nä jag var inte nöjd. Så då stämplade jag i svart! Var svårt att sluta...     

 
Som ni ser höjde jag upp några av cirklarna. Så allt inte är platt. Gjorde likadant med fotot. 
Kom på att jag nog skulle stänka lite med samma rosa som jag stämplat med innan. Nu började jag bli nöjd. Funderade mycket på dekorationer. Kom fram till att det enkla var det snyggaste så fotot hamnar i fokus. Stansade ut några blommor, först i svart. Men nä, ändrade till samma ljust rosa som en av fotomattorna. Sedan fick det vila lite till och så avslutade jag det med lite genomskinlig  Nuvo juvel drops i mitten av blommorna. Nöjd! Höll nog på en vecka med denna, lite då och då. 

 

till sist närbild på stämplarna!
Ha en skön scraphelg. 
/Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar