fredag 1 november 2019

Grönt och drömskt...

Hej
Det är visst tavlornas tid. Den tredje på kort tid! Denna är gjord på en canvastavla ca 15 x 15 cm. Testade att färga in kanterna med Distress Stain i grönt och brunt. De var alldeles utmärkta till det! 


Valde ett av Kia designs gröna "trä"-papper. Ruggade kanterna ganska rejält och rev bort någon liten bit här och där. Färgade in med Distress Ink Espresso och två vax för att få lite glans (Bronse Age och Vintage gold).


På bilden nedan testar jag lite hur det skulle kunna bli. Valde ut ett av Kia Designs andra papper som focal point, skar till lämplig storlek, ruggade kanter och färgade in dem också. Tänkte ha lite spets under det men även under det gröna pappret där jag rivit loss lite av kanten. Spetsen finns i Kias butik. Samma som jag använde på målarpenseln jag dekorerade. 


Men innan allt limmades fast testade jag de ganska nya Icing Paste från Finnabair, färg Emerald Green. Använde samma stencil som på den mörkblå tavlan jag gjort och visat tidigare. Det gick lätt att lägga på icing paste genom stencilen med en spatel. Men tänk på att torka av stencilen under innan du lägger ner den på nytt, annars blir det kladdigt under!


Sedan så limma på allt! Använde tre olika lim: Soft gloss gel, 3D gloss gel och glossy accent. Som ni ser blev det några blommor från spetsbandet (samma som på mörkblå tavlan) och som extra detalj små minisilverpärlor, just dessa microbeads från Finnabair. 


Tycker riktigt mycket om slutresultatet. Skulle kunnat limma på fler silverpärlor... Trevlig scraphelg!
/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar