fredag 13 augusti 2021

 Som ni nog har märkt vid det här laget så gillar jag verkligen Distress Ink Pads, både de vanliga och Oxides! Tänkte visa ytterligare en fördel med Distress Oxide Inks. Jag tycker det är viktigt att kunna använda de pysselsaker jag har på så många sätt som möjligt. Det är tråkigt att bara kunna använda en sak en gång...

Eftersom Oxides är både Pigment och Dye Ink så kan man ju använda dem till vissa saker som Distress vanliga Ink Pads (bara Dye Ink) inte fungerar så bra till. Bland annat att användas på mörka eller starka färger.

Här är två ark gjorda med exakt samma färger, det ena är gjort med Distress vanliga Ink Pads och det andra med Distress Oxide Ink Pads.


Här har jag använt en helsvart bakgrund. Först har jag stämplat med vit färg, sedan använt lager-på-lager stenciler med färgerna Spun Sugar, Kitch Flamingo, Bundled Sage och Rustic Wilderness.

Överst har jag stämplat ytterligare en gång med färgen Picked Raspberry på det rosa och Rustic Wilderness på det gröna.

Stämpel och stenciler är "Miss Your Smile" från Pinkfresh Studios.

Vit stämpling:




Spun Sugar och Kitsch Flamingo:




Bundled Sage och Rustic Wilderness:




Stämpla över med Picked Raspberry (på det rosa) och Rustic Wilderness (på det gröna). Det underlättar om stencilen ligger i Misti:n när man stämplar på den rosa eller gröna färgen, så man inte blandar ihop dem. 




Eftersom jag inte hittade ett bakgrundspapper som jag tyckte passade i färgen så tog jag och gjorde ett genom att snabbt spraya ett vitt papper med Kitsch Flamingo Oxide Spray och torka det med min fön:

Det är så roligt att dela det här intresset med dem som står en nära! Själv har jag turen att dela det med min dotter, min sonhustru och hennes mamma samt äldsta barnbarnet. Min kära sonhustru hade köpt några fina avlånga Dies som jag passade på att låna. De var egentligen lite för långa, men det går ju alltid att lösa genom att klippa eller skära av i rätt längd.


Så det blev en matta i vitt och en matta av det rosa, som jag själv gjort. Jag skar av toppen och monterade på en vit kortbas.

Sedan stämplade jag en text med Kitsch Flamingo, limmade på några överblivna bitar på baksidan för dimension och limmade fast på kortet. Även texten kommer från samma stämpelset som ovan från Pinkfresh Studios.

Hur använder du dina Distress Oxides?

Även jag vill ju passa på och tacka Liselott för allt du inspirerat till genom åren! Ha en härlig paus och hoppas vi träffas snart igen!

På återhörande!! :-)

/Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar