tisdag 3 augusti 2021

Creative Journal 2

 Jag lovade en sommarföljetong ur mina Art journals, så här kommer del 2. Jag brukar göra många bakgrunder som sedan får torka ordentligt (minst 24h) innan jag börjar att skriva eller doodla, med mina poscapennor, på dom. Risken finns annars att pennorna torkar igen om färgen fortfarande är blöt. Så därför finns det alltid några sidor i min artjournal som är helt klara, några är halvfärdiga, på endel finns bara bakgrund och ett par är faktiskt helt tomma. Men det är lite kul, för då kan jag göra det som jag känner för och det finns alltid några sidor som är redo att bearbetas lite eller mycket.


En halvfärdig sida i min art journal, gjord med Dylusions paints, som väntar på dekoration av något slag.

Det blev en utklippt stämpel från ett set av Dylusions och ett citat: Mars 2021: som mars 2020, fast med toalettpapper. 😌

Bakgrunden är gjord med Dylusions Ink Spray.

När jag skriver texter, skriver jag först med blyerts, för att se att citat får plats och att det blir rättstavat.
Blyertsen suddar jag sedan ut när bläcket har torkat.

Lite doodling mellan raderna, en ny hundstämpel utklippt,

och en vit prick med poscapennan blir pricket över iet.

En halvfärdig sida...

...blir med en utklippt hundstämpel och citat helt annorlunda.

Ibland blir det ett dubbeluppslag och då får det plats lite mer...

...som en liten hundutställning. Nu är det bara ett citat som saknas...
... och till dessa hundar som ser som de vill tycker jag att "Var dig själv" passar bra.


Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram 💕
Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar