söndag 7 november 2021

Vi hade kommit överens om att mitt blogginlägg skulle läggas in på söndag istället denna vecka. Jag hade gjort ett kort som jag tänkte lägga ut på söndag. Men när jag var i butiken idag så såg jag alla KiAs fina nya klippark. 

Tanken var att göra ett guldigt kort där jag gjorde bakgrunden själv, men så såg jag några papper med guld på och de nya klipparken och tänkte att jag gör de där guldiga bakgrunderna nästa inlägg istället.

De här blev veckans kort:


Jag har lite lite av den vita cardstocken som jag brukar göra mina kortbaser av så jag har letat efter alternativ. Idag använde jag mig av dessa färdiga kortbaser med tillhörande kuvert.

                                     

       Och guld skulle det ju vara, det var de här fina guldpapperna jag såg, Kristin har de här fina papperna i butiken:

                                      


De här skulle också vara perfekta till den här typen av kort, det finns tre paket kvar...



Jag började med att skära upp guldpapperet, det blev 8 bitar, så ett papper räckte till 8 kort. 
Till det första kortet valde jag en grön kortbas, limmade på guldpapperet och en av granarna från det här klipparket, satte en guldmatta bakom och en liten klisterlapp i toppen på granen, en annan klisterlapp och ett litet guldhjärta på baksidan av kuvertet. Ett utskuret God Jul i guldpapper (Dies från RoxStamps). Så enkelt!


En  av tomtarna från det här klipparket på andra kortet, ett annat utskuret God Jul och guldstjärnor i guldpapper (Dies från RoxStamps) på en guldig kortbas med guldpapperet ovanpå.

   

En liten guldig klisterlapp även på detta kuvert.


En av tomtarna från det här klipparket till kort nr 3. En röd kortbas. Återigen det guldiga pappret. Ännu en utskuren God Jul-text, i rött denna gång


På en svart kortbas med det guldiga papperet, en katt från mitt favoritklippark till fjärde kortet denna veckan. Ännu ett utskuret God Jul i svart med guldmatta bakom. Ett guld God Jul utanpå det svarta kuvertet och en klisterlapp på baksidan av kuvertet.

                                        

   


Jag tycker det är roligt att göra någonting för att piffa upp kuvertet så att man ser att det hör ihop med kortet. De här små klisterlapparna var de jag använde. De finns på ett ark hos KiA, de är jättebra för att klistra på ett kuvert eller tex i toppen av granen. :-)

Jag hoppas du fick lite inspiration! :-)

På återhörande!! /Joanna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar