tisdag 23 november 2021

Couture hos KiAs

 Nya stämplar från Dylusions hos KiAs och gissa vem som har fått leka med dessa?

Dylusions Couture Stamp Collection Set - A day at the race duo och Night at the Opera duo är alldeles nysläppta clearstamps och fantastiskt roliga att arbeta med. De som jag har använt i detta blogginlägg är de mindre stämplarna och de är ca 14 cm höga. 

Här har jag stämplat direkt på en bakgrund. Då gäller det att vara stadig på handen så att inte stämpeln glider på den lite hala ytan. Jag tror att min gjorde det lite men det gör inget, för jag tycker att sidor som man gör ska se handgjorda ut. 

Det går att kombinera och färglägga dessa stämplar på otroligt många sätt. Här har jag stämplat på vitt papper, färglagt, klippt ut och därefter klistrat in i min art journal. 

Ibland händer det att jag "bara" gör bakgrunder i min artjournal och det kommer så väl till pass...

...när jag vill använda/leka med en ny stämpel. Då kan jag koncentrera mig bara på det. 

Här passar jag på att fylla ut min Dylusions Dyalog Insert Bok - Agenda, som jag har använt som dagbok i ett par månader nu, med ett fint grönt och blått stämpelpar. 

Som sagt, det går att variera i (nästan) det oändliga. 

Här använder jag mig av maskningstekniken. 

Jag har stämplat figuren till höger först och sedan lagt en exakt likadan figur, stämplat på vanligt kopieringspapper, ovanpå den första och därefter stämplat igen. Och nu ligger papperskopian ovanpå den andra figuren och jag stämplar igen.

Maskningstekniken gör att det ser ut som om figurerna står i en klunga tillsammans och nu gäller det bara att hålla tungan rätt i mun när jag ska färglägga alla rutorna. 

Jag ville att klänningarna skulle gå ton i ton med varandra, och som vanligt när jag färglägger, så använder jag mig av vattenpensel tillsammans med Dylusions Ink Spray. 

Färdig sida med citatet "If you want to be original. Be ready to be copied."-Coco Chanel.

Jag var tvungen att göra en klunga med killarna också men där har jag inte hittat ett passande citat ännu men det kommer.

Det var allt för denna gång, hoppas att du har fått lite inspiration till ditt skapande!

Kram💕
Helen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar