fredag 25 januari 2019

Dekorerat en bruk

Är en bit på väg med denna dekorerade burk men den är inte riktigt klar. Det var några veckor sedan den påbörjades och jag kommer inte riktigt ihåg vilken ordning jag gjorde allt... Tror jag började med Primas metallique wax men inte riktigt över hela burken. Lämnade en del orörda ytor. Sedan använde jag den vackra stencilen som jag köpt hos Kia. Jag använde mig av Primas Paper texture paste. 

Limmade på ett spetsband runt kanten på locket. Sedan sprayade jag med lite olika färger. Någon röd/rosa och så svart/grå. En del fastnade på paper texture pasten, waxen fastnade mindre på och så lite mer på de ställen där jag inte lagt något wax från början. 


Otroligt nöjd. Men det saknas något... Loccket ser lite naket ut. Funderar på att limma fast dessa metalldekorationer. Men jag har inte bestämt mig än... Kanske skulle ha någon knopp istället som fungerar att öppna locket med.


Ha en trevlig helg och hoppas ni hinner lägga några minuter på att skapa! 
Även en liten stund om dagen ger resultat.

Kanske skulle sätta mig själv några minuter. Mitt projekt behöver stämplas lite...
Ha det bra!
Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar