fredag 8 mars 2019

Svart gesso, impasto paint och wax!

En träfågel som varit målad med svart gesso i månader men inte blivit mer. Så infann sig inspirationen. Limmade fast olika spets-band och målade med gesso, höll på att glömma och fota innan jag började måla... 

 

Testade den nya Prima Impasto Paint som jag handlade hos Kia! Victorian green, en såå snygg färg (tycker jag). Riktigt krämig och tjock att jobba med. Mest färg nertill och sedan mindre och mindre och huvudet fick vara nästan helsvart. Gillar effekten ovanpå spetsen och på vingarna när den svarta gesson syns i bakgrunden. Ett par vingar från Primas decor moulds (lera i formar) blev pricken över i. Kunde inte lägga saker på mer fast jag var sugen...


 


Var riktigt nöjd så långt, gillade den matta finish som blivit. Men så kom jag på de nya Prima Art Alchemy wax. Peacock blev färgen jag valde och la på lite lätt. Det gav glans till fågeln, inte fel det heller. men jag är inte helt säker vilken variant jag gillade bäst...

Hoppas ni blir inspirerade!

trevlig scraphelg önskar Liselott
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar