lördag 6 april 2019

Mixedmedia dags!

Hej
jag fortsätter med mixed media och jag använder hjärtan från samma form som i mitt förra inlägg. Då använde jag ett stort och denna gång tre små. Hela lådan täckte jag med modelingpaste genom en Tim Holtz stencil. Jag är så förtjust i tegeleffekten. Jag har använt mig av dekorationer jag hade hemma i övrigt. 
 

När allt var dittlimmat och torkat ordentligt började jag spraya. Först diverse blå färger i botten. Sedan  låta det torka. Nästa lager blev några färger av Rust effect paste och så avslutade jag med Art alchemy wax cire cera Old denim och Vintager gold. Jag försökte hålla vissa partier vita men det var svårt... 

 

Till sist lite närmre titt på en av kortsidorna. Ska se om jag inte kan göra ett projekt där ni är med från början. Ha en bra scraphelg!
/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar