fredag 31 maj 2019

Snabbt och lätt!

Ett kort som både är snabbt och lätt att göra. Dessutom får det mig att vilja gör ännu mer bakgrunder med den enkla tekniken! Det är inte så mycket som behövs. En stämpel, akrylblock, distress oxideink i valfri färg och ett slätt cardstock och så lite vatten i en sprayflaska. Jag använde mig av en sk kortstomme (färdigt och klart med matchande kuvert) inköpt hos Kia. Stämpla många gånger och så spraya vatten över. Håll igen med vattnet, det flyter lätt iväg... Så gjorde det för mig, fick ta bort vattnet med hushållspapper och låta det torka. Sedan stämplade jag några till gånger med samma stämpel och färg, så var det borttrollat. Skönt när det inte behöver vara perfekt... Pappret böjerr sig alltid lite när det får vatten på sig, men det stör mig inte. Jag använder mig av en sprayflaska som ger små vattendroppar när jag sprayar.


Ett pyttigt tårtpapper i botten, stansade ut från Kias klippark med vackra damer som fick färg på kanterna (samma oxide ink som jag stämplade med) och lite distanskuddar för att limma fast. Sedan tyckte jag det saknades något. Stämplade lite stjärnor på kortet och så lite blommor och paper pen i mitten av dem.
 
Kort två på samma sätt men här använde jag en större blomma under så bara lite grönt spret sticker fram och så lite stjärnor stämplade även här. Stjärnorna är stämplade med guldfärg.
Ha det gott! /Liselott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar