fredag 15 november 2019

Flammande tavla...

Dags för en tavla igen. Denna gång utgick jag från en platt pannå från Kias butik. Några olika stenciler och modelpaste genom dem för att få lite struktur i botten.  Sedan började det roliga... Färglägga!


Inga bilder från just den biten. Använde mig av Art Alchemy Acrylic Paint Metallique i fyra fäger: Black berry, Gold rush, Fresh orange och Brass hardware. Först testade jag att lägga på lite färg och sprida den med vatten. Men för att täcka ytan fungerade inte det. Så först ett lager med blandade färger pålagt med pensel. Därefter kunde jag jobba lite mer med effekter, dvs lägga på lite färg, spraya vatten, få det att rinna och ev ta bort lite med hushållspapper. 


Ut gick från ett foto och så matchade ett av Kia Designs papper utmärkt. 


Satte fast mitt foto och sedan försökte jag få det att smälta in lite bättre genom att lägga på "goldflake paste" ( Pasta Luce från Stamperia, samma som jag använt tidigare). Nyttjade dess klistriga yta för att lägga på lite bruna glaspärlor och glitter från you do (finns hos kia). Glittret dolde de flesta goldflakes - men snyggt blev det! La på det "från hörn till hörn".


Nöjd så här långt. Nu ska jag njuta av den. Kanske limmas det på fler saker om ett tag. Trevlig skaparhelg i höstmörkret!
/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar