fredag 13 december 2019

Lite vintrig mixed media...


Några steg in i ett projekt jag påbörjade i somras. Sedan blev det liggande fram till denna veckan... Första bilden visar efter jag målat en skärbräda med maynor blue, bottle green och snow white impasto paint. Sedan stämplat  med ett par olika stämplar, lagt på guldig icing paste genom en stencil och avslutat med lite wax.


Till slut kom jag på vad jag ville ha som focal point. Man behöver ju inte använda hela bilderna från Kias klippark! Klippte ut två olika och limmade fast under Finnabair art Melange, halvrunda och genomskinliga. 


Funderade över kompositionen och fastnade för denna. Dock med lite mer utfyllnad innan jag var nöjd. Målade en del av metalldekorationerna för att få dem enhetliga. Använde mig av färgen Mermaid sparkle, glittrar rejält!


Till sist lite snöeffekt, snow flake paste! Klar!



God Jul! önskar Liselott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar