fredag 12 juni 2020

En sida i min artjournal!

Ibland är det ganska enkelt att göra en sida. Dessutom passar den utmärkt att göra som ett kort!
Jag jobbade in några olika färger Distresse oxide ink som bakgrund. Täckte hela pappret. Valde några stenciler som jag sprayade vatten igenom. En i taget placerade jag dem på tre ställen runt sidan. Sprayade vatten igenom, lyfte stencilen, lät vattnet verka lite och rullade över med hushållspapper. La respektive stencil lite omlott med de andra. Sedan fick det torka. 


Sedan stämplade jag med några olika stämplar på samma ställen som jag haft stencilerna på. Några blev inte så bra. Men fotot passade fint över två av dem och den tredje (uppe i hörnet) klistrade jag fast lite papper över. Där skrev jag lite text, kunde också satt dit några andra dekorationer. Men valde att ha sidan ganska platt. Den sitter ju i en bok, som jag vill kunna stänga.
Bakom fotot ett par fotomattor och en text som också fick några "fotomattor" under.
Skvätte lite vatten här och där och rullade hushållsrullen över. Så blev det lite mer liv i bakgrunden.


Mycket nöjd! 
/Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar