lördag 12 december 2020

En tavla eller ett kort - välj vad du vill göra.

Det började som en sida i min ena artjournal. Men blev sedan utskuren och finns nu att beskåda i Kias butik. Började med washitejp runt kanten för att dölja färgen på pappret...


Sedan försökte jag få ihop en layout jag var nöjd med utifrån Kia Designs alla papper... Visste att jag skulle använda detta ansikte. Valde den gröna linjen i färgval... Två papper för att täcka bakgrunden. Men ansiktet passar prefekt på ett kort. Stansade ut delar av cirklar i olika papper. 


Eller kanske ett helt annat papper som bakgrund... mer blått...


Eller ett enfärgat för att lyfta fram ansiktet...


Det här gillade jag mycket. De ljusa fälten ser ut att strömma ut från henne. 


Lekte med en bakgrund i en annan artjournal. Hmm det passade ju utmärkt.


Oj, fel håll på fotot. Men ni ser nog ändå. Det här lutade det åt...


Men så blev det så här! Gröna mönstrade uppe och nere. Mitt på två trianglar som pekar inåt. Det ena använde jag en embossingfolder på. Avslutade med ganska många cirklar... Några av dem embossade med samma folder. 


Närbild på det embossade papprena. Limmade på allt men säkrade upp med häftklammrar i mindre storlek och använde dem samtidigt som dekoration. 


Ups - en bild till som inte blev roterad... Men ni ser i alla fall texten och cirklarna i olika lager.  Sådana texter finns att köpa hos Kia. 


Ha en skön scraphelg!
/Liselott

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar