fredag 30 november 2018

det blev vitt och rosa...



Ibland är det skönt att inte börja med så stora projekt. Men då kan man istället göra några fler... Två enkla träplatttor var grunden. Sedan leka med lite olika produkter. Gesso, paper textur paste (som jag la på genom en stencil), snowflake paste för att få det lite vitare.  En del av dem finns med på en av bilderna nedan.

Jag försökte hålla dem enkla och tänkte att de mest skulle vara vita. Men jag kände att det behövdes något mer och då blev det rosa blommor. Sedan kändes det lite tomt så på fjärilen fick även lite sytråd, sedan lite glitterlim ovanpå sig.   



Fröhuset stack ut så mycket så den kände jag behövde lite mer runt sig. Så det blev en liknande blomma, sytråd och blingkvistarna (om ni förstår vad jag menar). Sedan avslutade jag med micro beads och lite glitter. I bottnen ligger väven. Tyvärr försvann den lite bakom snowflake pastan. men effekten gillade jag så den kommer jag att använda fler gånger, utan pasta på... Jag limmade förhuset med 3D gloss gel. Trodde först inte att det skulle sitta kvar, men när det fick torka över natten blev det perfekt!
        

Det är skönt med projekt som inte behöver göras klart på en gång. Dessa två tavlor höll jag på med under ett par dagar. Lite på förmiddagen, lät det torka, limmade på lite mer på eftermiddagen o s v. Tills det kändes klart.
Tror jag behöver åka förbi Kias butik igen och köpa några fler plattor för de var roliga att jobba med. Tror det skulle bli utmärkta julklappar...

/Liselott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar