fredag 28 maj 2021

Parat ihop nya klipparket med bakgrunder...

Roade mig att gå runt i Kias butik med ett av de nyare klipparken i högsta hugg! Åh vad det är kul att hitta passande bakgrunder. Dessutom bonus att komma hem och hitta en washitejp med kungakronor och matchande brunfärg. Med de bakgrunder som finns på klipparket gjorde korten nästan sig själva. 


Gjorde egna kortstommar av cardstock. Ovan blev det i orange och nedan i grön. Favoriter blev de bakgrunder med trä, de tar upp de röd/orange/bruna i fågeln. Sedan lite mattor för att rama in och ge lite extra till kortet. Där hittade jag också Kias enfärgade bakgrunder som passade bra. 


I kortet nedan tog jag fasta på det lite grön/grå. Så kunde jag ju inte ha washitejpen på alla kort så då blev det lite spets. Och så lite bling som extra detalj.


Det är ju också väldigt nimt att ta en motiv och sätta på en tag. Tagen är gjord ut av ett av Kias orangea mönsterpapper. Perfekt för det är vitt på baksidan och lätt att skriva en hälsning på. 
Texterna är från, tror jag, ett Tim Holtz-häfte. Men Kia säljer fina textstämplar skulle skulle passa utmärkt att stämpla egna texter med. 


Trevlig helg! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar