tisdag 14 september 2021

Creative Dyary

 Att skriva dagbok är svårt, tycker jag. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men om jag lägger till bilder, klistermärken och ord och dessutom färglägger, ja, då är det en dagbok i min smak. Jag använder mig av en "creative dyary" från Dylusions och där finns det veckodagar på ena sidan och en färdig bakgrundsbild på den andra. 


Om man leker med färger så blir omslaget påverkat, men det ska jag fixa till sist när hela dagboken är klar.

Så här kan ett uppslag se ut i dagboken...

...eller så här. Det finns både sidor i färg och svartvita sidor.

Här har jag börjat på et uppslag. Jag har målat svamparna som fanns på sidan röda och skrivit lite anteckningar samt stämplat lite. Det ska bli ännu mer innan detta uppslag är klart.

Et uppslag som jag bara har färglagt än så länge. Löven har jag färglagt med Dylusions sprays tillsammans med en vattenpensel och sidan med veckodagarna har jag målat med Skimmer Paint. Eller målat... jag har använt en våtservett med lite färg på, den tekniken gillar jag.

Så här kan det se ut först...

...för att sedan sluta så här. Jag tränade att måla ansikte, det behöver inte alltid handla om vad man har gjort utan det blir ett härligt minne när jag tittar tillbaka i denna dagbok att det var då jag tränade att måla ansikten.

Så här kan det se ut först...

... för att se ut så här när uppslaget är klart. 

... eller så här. Samma slags uppslag förekommer ca 4 gånger men det betyder inte att de kommer att se likadana ut. 



Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!

Kram💕
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar