lördag 24 augusti 2019

Min artjournal

 Jag har sett så många youtube-filmer när folk jobbar i olika artjournals och jag har en egen. Jag tycker det är roligt att använda den för att testa lite nya saker, kombinera färger och lära mig hur olika produkter reagerar. Vid detta tillfälle ville jag öva på att göra ljusa alster. Jag har så lätt att lägga på mycket färg och missa det vita och ljusa. Den högra sidan jag gjorde (som på första bilden är vit) bevisar just det...
 

Det dröjde lite mellan att jag gjorde de två olika sidorna i boken och jag kom inte riktigt ihåg vilka färger jag använde... Så det blev de tre på bilden vid andra tillfället. 
Först har jag använt en stencil med tegelstensmönster och lagt på Finnabairs paper texture paste.
Sedan har jag tryckt mitt lilla block mot distress oxide dyna, sprayat på blocket med vatten och tryckt mot artjournalen, Kanske var det så att jag efter ett tag bytte mot en bit platspåse för att det var enklare. Efter många omgångar blev resultatet som på bilden nedan.


Sedan blev det lite dekorationer i form av washitejp, ett av Kias papper i form av hjärta respektive cirkel, lite sytråd, väv inköpt hos Kia som ger lite extra struktur och några textrader hamnade också på uppslaget. Stämplade en del också. Som ni ser chalkade jag även kanterna på uppslaget för att rama in det. Slutligen lite gesso för att bädda in dekorationerna lite i ytan. Sista bilden är en närbild på en av dekorationerna. På den bilden testade jag att lägga på lite crackel paint.
/Liselott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar