fredag 6 september 2019

Göra egna bakgrunder

Roade mig en några dagar med att lägga på lager med lager av akrylfärg med brayer. Sedan visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med resultatet... Bestämde mig att lägga på ett lager Distress oxide black soot genom en stencil. Resultatet sedan du nedan.

Nedan ser du lite av stencilen, black soot och det jag la på fägen med (ett ink blending tool utan handtag).  


Sedan var jag ju tvungen att hitta på något med färgen som var kvar på stencilen. Letade upp ett papper som behövde ett lager till. Sprayade vatten på stencilen och tryckte mot pappret. Men jag hade nog sprayat för lite vatten för det blev inte så mycket färg överfört. Provade en gång till och sprayade på betydligt mer vatten. Så jag såg att färgen flöt omkring på stencilen. 


Resultatet blev betydligt bättre! Tror det eventuellt följde med lite färg från det förra pappret för det var lite lila toner i det "svarta". Men det kan ju vara en färg som fanns med i black soot från början. 
Är i alla fall mycket nöjd med resultatet! Älskar när färgen får röra sig med hjälp av vattnet och får ett akvarellutseende. Pröva gärna! Pappret nedan är ett helt slätt vitt cardstock.
Avslutar med en närbild! Får funder över hur jag ska fortsätta med mina bakgrunder. Tror jag ska låta den första skäras ner och bli kort.
/Liselott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar