fredag 18 oktober 2019

En liten, liten tavla...

Hej.
En liten, liten tavla. Enkelt att göra en och ge bort. Eller göra flera och sätta upp i grupp! Den är bara 10x10 cm och med försänkning i mitten. Började med att stryka på Metallique vax Vintage Gold på kanterna och en bit in. 


Sedan skar jag ett av Kia Designs papper lite mindre än tavlans mått, ruggade kanterna, färgade in dem med Distress Ink och lite vax.
Sedan var det lite klurigt att måtta ut för försänkningen, rugga och färga in dess kanter...
Nästa steg blev att måla lite (det gröna ni ser på bilden) och då blev det lite svårt att välja.


Jag hade valt ut två texter från Stamperias självhäftande textpapper. Den ena limmade jag på den mittbit jag skurit ut ur gröna pappret. Ruggade kanter och färgade in med Distress Ink. Hade tänkt sätta fast den i försänkningen. Men så kom jag på alternativet att limma fast texten direkt på tavlan. Nedan ser ni att jag då målade hela mitten grön. Det är Impasto paint Bottle Green jag använt. Men vilken version ville jag göra?


Medan jag klurade stämplade jag lite här och där på ramen. 


Så först version 1 där jag tog mer av vaxet och ovanpå den gröna färgen. Texten färgade jag inte med lite Distress Ink Black Soot. 


Nedan är version 2 med texten klistrad på papper och så limmade jag på lite kartong under så att den höjdes uppåt. 
Välj själva vilken variant ni gillar bäst!
Hoppas ni fick lite inspiration!
/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar