fredag 4 oktober 2019

Enkel mixed media-tavla!

Det kanske ser avancerat ut men är en ganska enkel tavla jag satt ihop. Så klart missade jag att fota de första stegen... Allt material från Kias butik. 

Använder mig av en platt hård tavla. Stryker på Art alchemy metallique wax färg Bronze Age på kanterna och en bit in där papprena är. Vill trolla bort det vita från tavlan. Klurade en stund innan jag lyckades riva Kia designs papper så bräderna hamnade vågrätt... Fick skarva lite. Ruggade kanterna och sedan färgade jag in dem med distressink. Vill även därmed dölja de vita kanterna. 

På första fotot har jag använt mig av en småmönstrad stencil och lagt modeling paste igenom. Sedan målat med Jane Davenport Acrylic Paint i färg Night. Så snygg färg! Limmat på papperna  med 3D gloss gel men inte ända ut i kanten så nästa steg blir enklare. Jag vill böja upp kanterna på papperna  och lägga in spetsband med blommor. Lite pilligt att få de som man vill... Ni ser resultatet nedan. 

Mitt blickfång är utskuret från ett av Kia designs papper. Även där ruggade jag kanterna och färgade in dem med distressink. 


Nästa steg blev att lägga på Pasta Luce från Stamperia med guldflagor i.La ett ganska tjockt lager.  Limmet i produkten är glansigt så jag undvek att smeta ut det utanför guldflagorna. Först la jag som på bilden nedan men på slutresultatet ser ni att det blev lite mer...


La sedan på vax för att lyfta fram mönstret från stencilen och så lite på kanterna på tavlan och på bilden. Ny blev färgerna Vintage Gold och Old Denim


Slutresultat! Riktigt nöjd!

Hoppas det ger inspiration!

/Liselott


1 kommentar: