söndag 19 april 2020

Halvvägs...

Vissa projekt kan pågå i evigheter... Tänkte visa min färdiga låda men inser att det tar lite mer tid att göra klart den så det blir nästa inlägg. 

Mitt främsta mål har varit att använda Impasto paint  Boudoir Pink. Har haft den länge men det har inte lyckats förrän nu! Förra försöket slutade i grönt... 

Täckte lådan med gesso och limmade på utstansade papper längst ner.  La på  model paste genom stencil (och senare även structure paste crackle white) virade på snöre och limmade dekorationer. Men något saknades. Använde paper paste lite här och där och sedan impasto... Hade ett tag med lite distress paint (rosa) men nä, till slut var hela lådan boudoir pink. Oj vad rosa den var. Tyvärr missade jag att fota den då.


Jag behövde något att bryta av med. Har en rust effect paste i mysko färg (Taupe rose) som passade utmärkt till den rosa. Men då blev den lite mörkt. Tänka tänka, gult kanske. Passade utmärkt att bryta med. Japp, det gillade jag! Stencilen med blommor (nedan) använde jag med crackel paste.


Nästa steg blev Metallique wax i tre färger: Rose gold, Vintage gold och White gold. 


När jag väl tänkt ut nästa steg (ja det får bli lite blommor) så blev det även Icing paste Vintage gold genom en stencil... 


Nu är det bara dekorationerna kvar! Återkommer med slutresultatet. 
/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar