måndag 5 oktober 2020

Lite i taget hela helgen...

Äntligen lite scraptid. En stund i taget blev över helgen en färdig sida. Första lagret dylusion paint pålagt med våtservett. 

La på lite till genom två olika stenciler. Lite klurigt att lägga på med våtservett. Hade nog varit lite enklare med svamp eller så.


Utgick från ett höstfoto så jag ville ha lite orange också. La på genom ytterligare en stencil. Denna gång med svamp. Gick bättre. 


Så ser det hela ut. Kunde nog varit lite mer blått...


Ramat in fotot med scrap-bitar av olika papper. Först mest blåa och på slutet (närmast bakgrunden) ett lite mer färgstarkt i orange och rosa. Kompletterade med orange presentsnöre (en matt variant).


Lite stämplar. Dels titel och cirklar. Har dess emellan även skvätt med orange och svart sparyfärg. 


Ville ha mer orange och cirklar är alltid trevligt. En stencil och la på med borste. Blev väldigt mycket orange. 


Nu behöver jag verkligen lite mer blått. Hittade några fält som inte fått så mycket grön färg. La på ljusblått direkt från dynan. Bra, men jag saknade de ljusa fälten jag la färg på. 


Mer blått. Denna gång paper pen (pärlor på flaska). Tycker streck blir snyggare än att försöka göra pärlor av den.  Nu var jag nöjd med färgbalansen. Stoppar där. Tog bara en evighet innan paper pen torkade! Rör den inte för tidigt... 
Hoppas det inspirerar! /Liselott 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar