tisdag 19 oktober 2021

SNEAKPEAK och Halloweenkort med svävande spöke





Här kommer ett Halloweenkort gjord med KiAs papper. Jag har delat sidan med en stans och markerat med en svart penna. Som fokusfigur ritade jag ett större spöke och klippte ut med min nya Tim Holtz sax, som jag köpt hos KiA. Den är förresten hittills väldigt vass och funkar t. o. m. att klippa folie med vilket jag vanligtvis har en speciell sax till som jag enbart klipper folie med.




På insidan av kortet ville jag göra ett svävande spöke ur KiAs Halloweenkollektion. 




Jag började med att måtta hur brett mitt spöke är och lägger till höjden till vänster och höger plus lagom stort för att limma på.



Därefter limmade jag fast sidan som är närmast väggen.

Därefter viker jag pop-updelen och limmar andra sidan som jag fäster genom att stänga kortet så att det kommer på rätt plats.





Min pop-updel är klar att få ett spöke på sig.




Spöket svävar!





När jag var i KiAs buik i lördags så hade de ett stort Halloweenbord som såg ut så här:




Nu på lördag 23 oktober 2021 kommer KiA att släppa ett julpapper och jag fick äran att visa er en SNEAKPEAK redan nu! Jag kommer skriva mer om julkortet jag gjort med ett av designen i ett annat inlägg.





Ha det gott! Kram Katja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar