tisdag 26 oktober 2021

The Black Book

 Jag har börjat använda min svarta Dyalog Insert Book

Det blir otroligt effektfullt att använda en vit penna på det svarta pappret. Så med min vita poscapenna, mina stenciler och den lilla svarta boken började jag att doodla (=klottra). Boken är definitivt inte färdig men ni kan få se på ett par av sidorna...

Denna lilla bok är perfekt att ta fram (eller ta med sig) när man bara vill göra 
något med papper och penna men kanske inte har platsen att sprida ut sig på. 

Den nya Dylusions Stencil "Number Frames" ...

... och med lite doodling på det. Här kommer jag troligen att skriva in 
ett citat eller liknande, jag har bara inte hittat det rätta ännu. 
Men då får sidan vila lite.

Nej, jag fuskar inte, det kallas att vara smart. Om du inte kan rita 
ett spindelnät till Halloween så använd en stencil...

...och doodla lite streck och bokstäver.

Dylusions Dyalog Stencil "Border it" 
och välj tre - fyra mönster att upprepa på sidan 
så ser det mer planerat ut än vad det är.

Ibland får jag idétorka och kan inte komma på fler mönster men det gör inget 
för nästa gång som jag ser denna sida, kanske jag får världens bästa idé...

... och ibland är det bara ljuvligt att se vitt på svart. Och pilar är ju aldrig fel.

Här har jag använt stencilerna som jag nämnt ovan 
men även Dylusion Stencil "Frame it".

Som ni ser då finns det oändliga kombinationer med bara en svart bok, vit penna och några stenciler. Och det bästa är att det finns alltid någon sida i boken att arbeta med...

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!

Kram 👻
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar