tisdag 16 februari 2021

Du vackra vinterdag!

 Vilka vackra vinterdagar vi har haft i Karlskrona den senaste veckan. Vi är inte bortskämda med snö, definitivt inte så här mycket. 

Jag verkade inte kunna sluta ta kort på den snörika omgivning i helgen och ville dokumentera det vackra på något sätt, därför blev det en LO till vinterns ära.

Jag hade en redan färdig bakgrund i blåa nyanser som jag tyckte passade till mitt vintertema. Ett vitt papper från KiAs butik & design som jag hade testat "gel printing plate" tekniken på för ett tag sedan. (Denna teknik kommer jag att visa senare i vår.) 

För att få layouten som en tavla bestämde jag mig för att rama in den med hjälp av en stencil från Dylusions som heter A stitch in time och Dylusions acrylic paint black marble.

Därefter ville jag förstärka intrycket av de olika sektionerna i bakgrundspappret och använde mig då av washi tape, i detta fallet Dylusions Washi Tape set #6


För att få lite mer snökänsla spädde jag ut vit akrylfärg med vatten, och med en pensel, skvätte jag färgen över layouten. 

Det blev väldigt vintrigt och bra tyckte jag och det är en kul teknik som även blir väldigt fin att göra med svart färg också. Testa om du inte har gjort det innan men var beredd på att det kan komma lite stänk överallt. 

Efter att ha fått torka (över natten) doodlade jag med vit poscapenna på den svarta akrylfärgen. 

Sedan var det dags att dekorera och sätta fast mina fina vinterbilder. De vita snöflingorna hittade jag i mina gömmor, utstansade sedan länge och likadant med den vita texten som jag fick ihop med gamla foam stickers (den som spar hon har). Bakom bilderna fäste jag en svart fotomatta så att bilderna inte skulle försvinna i den blåa bakgrunden.


Så här blev resultatet! Inte omöjligt att det blir fler LO's i helgen, jag har ju massor av vinterbilder kvar. 

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram💕
Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar