fredag 26 februari 2021

 

Jag lovade visa ett lite mer avancerat kort denna vecka, men det går alltid att förenkla om man vill! Själv så hittar jag mycket inspiration på internet och provar gärna och ofta nya tekniker och här har jag lekt lite med några sådana. Hoppas att det kan bidra med lite inspiration! :-)



Jag började med en kortbas på 4,25" x 5,5". 

Mönsterpapperet har jag gjort genom att lägga Distress Oxides tre olika färger på en Gelli Plate, blanda lite med en roller och sedan lägga papperet på. När man gör detta så brukar man kunna lyfta 2-3 omgångar med färg från Gelliplaten. Sedan rengjordes Gelliplaten och samma färger lades på igen och blandades lite med hjälp av rollern. Jag lade därefter på en stencil med bubblor över Gelliplaten och lyfte bort en del av färgen med hjälp av ett vanligt kopieringspapper. Sedan togs stencilen bort och jag tryckte mitt första papper mot Gelliplaten igen.




Den fina delen av fjärilen stansades ut i ett av papperen som gjordes med hjälp av Gelliplaten. Bakgrunden till fjärilen stansades ut i tre lager varav ett av Mirror Card Chrome Silver och ett lager av svart Cardstock. Lagren limmades ovanpå varandra med det svarta liiite utanför så att man kan skymta det.




Jag stansade ut en så stor bit som jag ville ha av det mönstrade papperet, limmade det på en bit svart cardstock som skars till efteråt så att det stack ut lika mycket på alla sidor. Jag stämplade KiA designs fina textstämpel med Versafine Black Ink och embossade med Clear Embossingpulver. Sedan limmades fjärilen fast, jag målade dit spröten med en svart penna och satte dit några holographic halvpärlor i olika storlekar här och där.





Vi syns förhoppningsvis om två veckor! 
Själv är jag iväg och åker Tjejvasan denna helg så du får gärna skicka positiva tankar min väg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar