tisdag 13 april 2021

Drömmarnas album

När jag såg dessa papper, Angel in a dream,  i KiAs Butik, tänkte jag direkt på ett album utan foton men med olika inspirerande citat som jag har stött på och sparat en tid. Det får därför heta "Drömmarnas album".


Hos KiAs finns det kit med färdigskurna kort med tillhörande kuvert, Kort och kuvert, som jag tyckte såg spännande ut. För att få ihop det till ett album valde jag att sy ihop tre stycken dubbelsidiga kort med sytråd.

Jag använde mig av distress inks för att göra bakgrunden på sidorna och detta genom att färga stämpeldynan på glasmattan, spraya lite vatten på och sedan lägga ned albumets sidor i färgen.

Detta upprepades tills alla sidor fått färg. 
Jag skulle ha kunna göra detta innan jag sydde ihop sidorna men nu fick jag bakgrunder som passade ihop på varje uppslag. 
Albumet fick stå och torka ett tag och jag njöt av de häftiga mönstren som blev av denna färgningsteknik.
sidorna 1-2: Walk with nature wild and free
Sedan var det dags att fylla albumet med handskrivna citat och de vackra papperna, KD PP Angel in a dream
Eftersom dessa papper är 14cmx14cm så behövde jag inte skära till dom för att de skulle passa, det var bara att tejpa dit dom och därefter ritade jag med svart penna runt kanterna.
sidorna 3-4: Soul full of sunshine
sidorna 5-6
Så här blev mitten, där jag hade en sytråd som skulle ha synts om jag inte tejpade för den. Tejpen har jag färgat in med samma distresser som albumet. Likadan tejp använde jag för att förstärka ryggen på albumet.

sidorna 7-8: Where magic begins
sidorna 9-10
Baksidan av albumet.

Till framsidan använde jag KiAs Design stämpel "Allt är möjligt: drömmar kan bli sanna om du tror på dig själv", som jag embossade och satte 3D-kuddar under för att få lite höjd på texten. Pappret är det ark som finns som försättsblad i paketet, "Angel in a dream", här gick inget till spillo. Nu tänker ni säkert att det blir många kuvert över när jag använder korten till annat än att skicka till någon 😊vem vet, det kanske blir ett album av kuverten också... 


Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!

Kram💕 
Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar