tisdag 27 april 2021

Jumpstart Journal

 Ni vet den där känslan när man öppnar en alldeles ny och oläst bok... precis så är det att börja i en ny Art Journal. Fräscha nya sidor som ingen har rört. 

Idag ska ni få följa med mig när jag börjar i min nya Art Journal och den här gången är det en Jumpstart Journal från Dylusions som jag inhandlade hos KiAs för ett tag sedan. Här finns redan färdiga sidor att arbeta med, så inget kladd med sprayer eller färger på dom om man inte vill eller kanske runt en kant... eller två 😉

Så här ser framsidan ut på Jumpstart Journal. Den är 11 13/16'' x 9''.

Här är 8 av de 56 dubbelsidiga målade sidorna och blanka baksidorna (ej i bild).
Sidorna är 11 3/8'' x 8 1/4''.

Jag bestämde mig för att göra den här sidan först. 

Jag använde en stencil från Dina Wakley "Pensive face" och ja, det fick bli lite svart akryl färg i alla fall. 😆 

Jag fyllde ut med svart färg till de svartvita kanterna och sidan skulle kunna vara färdig nu men...

...jag valde att göra lite doodling med en svart och en vit penna. Texten som står "i ansiktet" kan vara precis vad som helst - i det här fallet står det "No dancing - except on tables".

Dags för en ny sida... många att välja mellan.
Det blev den här.

Jag klippte ut ett ansikte från en tidning som jag klistrade på sidan. Nu tänkte jag rita nytt hår till och doodla lite. Jag ritar håret med en blyertspenna först, jag vet inte om ni kan se de svaga linjerna men dessa kommer jag att måla över så jag ville inte trycka för hårt.
Sedan fyllde jag i en "lock" i taget med den svarta färgen. Detta är en teknik jag har lärt mig på en av  Dyan Reaveley's online kurser.

Jag vet, det ser inte klokt ut men vänta tills det kommer vitt på...

...då ser det mycket bättre ut. Och mer vitt ska doodlas i håret.

När jag gör en sida i en art journal så vill jag gärna ha någon text på den. Jag tyckte att den här texten passade min sinnesstämning just idag.

Mer svart doodling i ansiktet. Man kan hålla på länge med en sida men nu börjar det likna något. 

Jag kanske är färdig med den här sidan nu eller kanske inte. Jag la även till några hjärtan på halsen med hjälp av stencilen från Dylusions "Set border it too". 

Det kommer fler sidor ur min Jumpstart Journal, var så säkra, för när jag väl har börjat i en art journal så går det nästan inte att sluta. 

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
Kram 💕
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar