tisdag 27 juli 2021

CAS L.O., Clean and simple layout

 Det är ju så rent och snyggt med clean and simple-alster. Det är så stilrent men mycket vitt men jag vågar oftast inte. Man vill ju dutta till lite här och lite där och oftast blir hela sidan full och man är ljusår ifrån CAS ändå. Men nu liftade jag en L.O. ur en tysk scrapbookingtidning. 


Jag började med KiAs mastodontpack med vita cardstock och sprayade en fläck. KiA har flera olika fina sprayfärger i butiken. Om man använder ett svartvitt kort kan man ju välja vilken favoritfärg som helst till. Också väldigt enkelt.



Sen kunde jag ha valt en stämpel för lite struktur men jag tog lite bubbelplast som jag färglade med akrylfärg med. KiA har en hel del akrylfärg i fysiska butiken. 


En detalj för slumpen är att de redan poppade bubblorna gav ett mönster och de fyllda ett annat. Kul med variation!



Som titel valde jag KiAs oerhört söta, romantiska banderoller som jag skrev sötnos på. Om man vågar lita på layoutens komposition så går det ju enormt snabbt att bli klar med en layout!

 Nu valde jag ett stående foto ur KiAs sortiment, KD Klippark 022 Vintage Damer, men det går ju lika bra med ett liggande foto eftersom pappret är kvadratiskt. 


Jag får passa på att tacka DT Liselott för alla fina inlägg hon hunnit med, önska henne lycka till i framtiden och välkommen tillbaka när pausen är över.


                        Fina sommarhälsningar!

                                                                         Kram Katja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar