fredag 9 juli 2021

En massa Vintage damer...

Samtidigt som jag letade passande bakgrunder till Nalle-klipparket hade jag klipparket Vintage damer i högsta hugg. Så mycket snyggt att matcha ihop dem med... 


Som vanligt svårt att välja. 


I kittet nedan hade jag redan gjort ett kort med det lite lila/röd/rosa i, hopparat med damen med det stora pärlbandet som har lite av den fägen i bakgrunden.  Blev väldigt snyggt


Här var ett snyggt till!


Men det blev så här! En första hop-parning. Men hur ska de bli?


Är väldigt svag för tegelmönstret. En blek och en färgstark variant. Och så hittade jag lite i gömmorna hemma. Kiten med brädor och rosor. 


Klippte och klistrade. Skar papper till fotomattor. Hittade tårtpapper som jag använde till nästan alla... Försökte hitta lite alternativa placeringar av damerna, så inte de alltid hamnar i mitten. 


Kom på att jag kunde använda de bortskurna delarna av mönsterpappret innuti korten. Liksom den lilla varianten av damen... Sista finishen väntar med lite blommor, texter och annat kul. Kom till Kias butik imorgon på jubileumet så får ni se hur det blir. 


Blev mycket förtjust i de små korten. Bra att ha och sätta fast på ett paket eller en blombukett!
Vi ses väl hos Kia imorgon!

/Liselott

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar