tisdag 20 juli 2021

Jag vill säga grattis...

 ...till alla er som har namnsdag under fruntimmersveckan. I dag är det den sista dagen i denna vecka, då man under medeltiden började fira fyra kvinnliga helgon. Jag vill gratta Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina på namnsdagen med några grattiskort.


Innan jag visar korten, vill jag passa på att visa er mina favoritpennor, nämligen Poscapennor. De finns i alla möjliga färger och storlekar och jag är så glad att KiAs butik har fått hem just min favoritstorlek, 0,7 mm. Jag använder nästan bara den svarta och den vita men i lördags så fick den blåa och röda pennan följa med mig hem från KiAs.


Jag tänkte visa er hur bra dessa pennor är genom att skriva "grattis" på svart och vitt papper med mina olika färger. Det är syra-, xylen, och luktfritt, täckande bläck.
Svart på vitt papper
Vit på svart papper
Ni som letar efter en bra vit penna att skriva på svart papper kan sluta leta nu, för här är den. 
Röd på vitt papper
Röd på svart papper
Blå (metallic) på vitt papper
Blå (metallic) på svart papper

Och nu till grattiskorten...
Ni vet väl om att KiAs Butik har release på ett A4 klippark KiAs Design varje lördag! 
I en kommande lördagsrelease kommer ni att få se ett klippark från KiAs Design med dessa fantastiska damer på och jag tyckte att de passade för mina grattiskort. De gick att förköpa om man besökte KiAs 10-årsjubileum och heter "Vintage Retro damer i svart/vitt med ram".

Alla bakgrundspapper på korten är från KiAs och de passar perfekt till ett 15x15 dubbelvikt kort.

Under alla bilderna samt texterna satte jag 3D-kuddar för att få en upphöjd effekt, vilket tyvärr inte syns så bra på mina tagna kort.

Jag försökte placera bilden och texten på olika ställen för att få ännu mer variation på korten, 

det gjorde att de blev helt annorlunda men att man ändå kunde se att de hör ihop.

De sista två bilderna bestämde jag mig för att sätta på tags, det är inte alltid som man vill ge bort ett kort utan det passar bättre med en tag istället. 

Så här ser samligen av grattiskorten ut och nu ska jag bara se efter om jag känner någon Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma eller Kristina som jag kan skicka korten/tagsen  till.

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!
kram💕
Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar