fredag 8 oktober 2021

 När jag var i butiken och jobbade förrförra lördagen så fick jag önskemål om att göra ett enkelt halloweenkort nästa gång jag bloggade. Så här kommer det ett sånt. :-)

                                           


Jag började med att göra iordning en kortbas av svart cardstock som var 6,25" x 4,25".  





Jag ville ha en hackig rundad topp på kortet, så jag tog en oval die från gömmorna och la den enligt nedanstående bild. Den övre plattan läggs bara på där man vill att diesen ska skära ut.

Då blir det så här:

   


Jag ville använda mycket svart och orange till det här kortet. Ibland har man inte riktigt den där nyansen som man tänkt sig, så jag tog en gul cardstock och färgade den lite mer orange med hjälp av min blendingtool. Jag använde färgerna Carved Pumpkin och Crackling Campfire Distress Inks. Provade att lägga den orangea cardstocken på den svarta, men kände att det blev för rent. Jag ville ha ett lite ojämnt och "smutsigt" kort så då satte jag dit även lite Black Soot Distress Ink med blending toolen. 

    


Jag skar ut några olika bitar svart cardstock: ett slott, lite bitar staket och några fladdermöss och limmade fast dem där jag ville ha dem.


Jag ville ha en rolig Halloweenstämpel och valde några från det här stämpelsetet. Återigen Hänglar och Wings. Stämplade med svart Versafine på  orange cardstock och embossade med Clear embossingpulver över. Satte en svart matta bakom det orangea och limmade fast i nedre delen av kortet.

            


Tänkte sätta dit lite svarta prickar, men tyckte det såg för jämt ut...


Smetade ut prickarna lite. Gjorde en liten fyrkant att ha på insidan, färgade den också orange, stämplade en liten text och ritade dit en spindel

      

Hoppas denna var till glädje! 

Nästa gång var planen att göra någon rolig vikning. Har DU några önskemål om vad jag ska göra? Skriv gärna och berätta!!

Önskar er alla en underbar helg!!

På återhörande! :-) /Joanna 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar