tisdag 12 oktober 2021

Dylusions Dyalog

 I mitt 20:e inlägg på KiAs blogg vill jag visa er hur jag arbetar med böckerna som heter Dyalog Insert Book. Det är återigen ett inlägg med inspiration hämtat från Dyan Reaveley och hennes märke Dylusions - som jag är helt tokig i. Böckerna är ett mindre format att skriva dagbok i och det blir som ett litet minialbum. Våren 2020 började Dyan med Dylusions Day by Day, ca 25 min korta youtubeklipp, där hon visade och inspirerade mig till att börja. Det blev en bok om Covid-19, där jag har dokumenterat min familjs vardag i pandemin men också vad som hände i Sverige och ute i världen, för jag tror inte att vi kommer att komma ihåg detaljerna eller känslan om ett par år och som Dyan ofta säger: "We're making history".

Så här ser den lilla boken ut. När jag var klar, gjorde jag en etikett med texten "Covid-19".

När man har många små "insätts"böcker, kan man samla dem i ett skyddande, men även snyggt, canvasfodral från Dylusions.

Så här ser canvasfodralet ut om man lägger ut det - baksidan syns till vänster och framsidan till höger. Det finns fem olika fodral från Dylusions. Jag vet att minst två av dem finns hos KiAs, ett, som är vitt, där man kan göra sitt eget omslag och detta svarta som bilden visar.      

Så här kan det se ut från sidan när det är flera böcker i fodralet.

Mina två första sidor i boken är dessa, "...och världen stannade". Denna bok är från början en bok med prickar, som man kan använda som en Bullet Journal. Men jag valde att måla över alla sidorna med Dylusions Paint i olika färger och då använde jag olika Gel plates och en liten Distress Brayer.

Jag samlade på citat som jag tyckte passade men skrev även in ord som vi kanske inte använde så mycket innan pandemin som t ex social distansering eller statsepidemiolog.

Vi firade också lite födelsedagar som var viktiga att dokumentera.

Några av sidorna fick bli helsvarta och jag tycker att det blir så bra att skriva med en vit Poscapenna på den svarta färgen.


Den runda "färgklicken" är gjord av den runda Gel plate i serien från Ranger.


Runt (nästan) varje sida har jag olika slags kanter och då har jag använt mig av Dylusions Dyalog Stencils

Boken avslutas med en bild på "plana ut kurvan" samt lite statistik för hur det såg ut i Sverige i juni 2020. 

Jag kan verkligen starkt rekommendera dessa små böcker, de är lättarbetade och har ett otroligt bra papper som man kan använda de flesta mixed media på (utom Ink Sprays men det är för att bindningen går då sönder) och de blir så fina.

Det var allt för denna gång, vi ses snart igen!

Kram💕
Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar