tisdag 5 oktober 2021

Kondoleanskort

När jag var i KiAs butik senast såg jag den fina kondoleansstansen från Rox Stamps. Den är så fin och man kan även klippa bort texten och använda den i vilket sammanhang man själv vill, som en vacker blomsterram. Jag valde att stansa ut pappersfavoriten min hos KiA, Tonic Studios Mirror paper i allsköns färger, silver, guld, rött och grönt. Då jag var där hade KiA en packe med julfärger hemma i samlat kit av Tonic Studio.


På blommorna valde jag att rita dit pistiller i mitten med svart penna och vit Poscapenna (finns också hos KiA).


Vissa blad fick också lite streck som skugga i veck.


När man ska göra flera kort till personer som man vet träffar varandra och kanske visar korten för varandra, vill jag i alla fall göra likvärdiga kort till alla. För att ändå variera sig lite så kan man ju ha olika färger på korten. Det gjorde jag.





På insidan av korten använde jag enbart blommorna från ”Med varmt deltagande”-stansen vid etiketten där jag skrev hälsningen.





Hoppas ni blir inspirerade att skapa något! 🤗 Kram Katja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar