fredag 29 maj 2020

Göra klart min art-journal-sida

Så du skulle jag bara få ihop mina sidor jag började på. Ville förstärka lite färger så jag plockade fram mina gelato-kritor. Härliga färgrika kritor att lägga på färg med och sprida med bara fingret eller med hjälp av baby wipe eller vatten och pensel. När jag var nöjd använde jag min nyaste stencil och vit impasto paint. 


Så klart var jag tvungen att jobba med den motsatta sidan. Förstärkte färgerna även här men med Distresse oxide ink genom samma stencil. La på med ink bleding tool. Stämplade med samma färger.
        

Satte fast foto och skrev text och ramade slutligen in allt med att stämpla. 


Avslutade den första sidan på liknande sätt. Foto, text och stämpla ram.


Kul att dokumentera vardagen och få skapa samtidigt! 
/Liselott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar