lördag 16 maj 2020

Testar nya grejer!

Botaniserade runt i Kias butik för någon vecka sedan. Inhandlade lite nytt som jag äntligen tog mig tid att testa, Tim Holtz Collage paper och Finnabair Fluid acrylic! Passade på att jobba i en stor artjournal (Dylusions creative journal) jag också köpt hos Kia. 

Började med att limma på collage paper med clear gesso.


Sedan gick jag all-in med att stämpla! Valde stämplar efter väder. Regnbåge, moln och regn! Såg till att välja en stämpeldyna som tål vatten.


En droppe av vardera liquid acrylic Deep Turquoise och True Yellow. Sprayade sidan med vatten och målade på färg, sprayade mer och penslade runt färgen. Så lite som en droppe räckte långt. Tyckte det var lite mycket färg så...


... jag la över motsatt sida och tryckte så färg sögs upp. Torkade med embossingfön och la på lite mer liquid acrylic (en droppe till av varje).


Färgen är väldigt genomskinlig så det jag stämplade och collage paper syns tydligt igenom. 

Det var allt för ikväll. Ska fortsätta på dessa sidor när jag tänkt ut nästa steg. Har redan valt ut foton...
På återseende!
/Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar