söndag 3 maj 2020

Lådan klar!

Det är aldrig lätt att avsluta. Men nu är jag (nog) nöjd. Först detalj bild på ena hörnan. Där syns de första utstansade pappren jag limma på, snöret jag virade ner till och paper pasten. Liksom det sista vaxet - vit matt wax från Finnabair och så lite vita stänk allra sitst. 


Framsida och ena sidan, lät bladen hänga ner från locket. Gjorde inte så mycket mer dekorationer på framsidan. Ska ju kunna dra gummisnodden runt knoppen för att öppna och stänga. 


Närbild på det. Lite matt wax och stänk. 


Två sidor gjorde jag "lika dana". Inte exakt samma komposition men snarlika. Samma blommor i alla fall. 


Här är andra sidan. Det är bra att kunna välja vart blommorna ska vara. Dölja det som blev mindre bra och låta det som var bra synas!


Avslutar med ovansidans komposition i några olika vinklar. Lite fler blommor här och la till några nya. Det vita stänket kom allra sist.
Men jag avslutar min text här. Ha en skön dag!

/Liselott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar