fredag 28 augusti 2020

Pop-up Cirkelkort

 Hejsan,

Nu har det gått två veckor igen och jag har den 

här gången gjort ett Pop-up cirkelkort i jultema.

KiAs webshop har så fina julpapper som jag har använt mig av.

Byggt upp kortet av 4 cardstock som är 20 x 20 cm och bigade på mitten åt båda hållen.


Öppnade sedan en fyrkant från kanten in till mitten och klippte av den nedre men sparade c:a 1cm till motsatta rutan. Vek sen upp den ensamma nedre rutan mot de övre och bigade den tvärs över uppifrån och ner.
Dekorerade den bigade rutan med mönsterpapper och satte julbilder på de två översta rutorna på alla 4 cardstocken.

Sen viker man ihop "paketet" och limmar flärpen på utsidan.


Efter det limmas alla buntarna ihop och det blir en karusell.






Utsidan dekorerade jag med juligt glitterpapper och stansade ut God Jul samt lite blad som jag satte rhinestones på.




Hade gjort en film också men den gick inte att ladda upp. 😝

Totalt tog det bara c:a 1,5 timme att göra detta kort.

Hoppas ni också vill prova då det går att variera i det oändliga.

Kram
💖
Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar