fredag 26 mars 2021


 Idag har jag tänkt visa hur olika korten kan bli bara genom att använda lite olika färger och också ett sätt att använda överblivna småbitar....

Dessa två kort är gjorda på nästan samma sätt. 

Jag började med en bakgrundsdies med hjärtan (men det går självklart att använda vilka mönster du har). Denna användes såväl på mönstrade papper som på vitt papper. Det blev då flera ramar samt många små hjärtan i olika färger. De mönstrade papper jag använt här är överblivna bitar från de papper jag gjorde med hjälp av Gelli Platen för några veckor sedan, men det går utmärkt att använda överblivna bitar av färdiga mönsterpapper.

På det korallfärgade kortet tog jag en vit bit papper som var lite större än den biten med utstansade hjärtan och drog direkt med min Distress Oxide Abandoned Coral runt kanterna. Det var en av de färger jag  hade använt på vissa av de små hjärtana. Jag stansade också ut bakgrunden till texten med samma färg. Själva ordet är utstansat med Tonic Studios Mirror Card Chrome Silver.

Sedan monterades kortet ihop. Biten med utstansade hjärtan monterades på den korallfärgade biten och sedan på kortbasen. De färgade hjärtana limmades i de öppningarna. Texten limmades fast och ett extra litet silverhjärta limmades snett ovanför texten.


På det blålila kortet gjorde jag tvärtom och tog en av de färgade bakgrunderna och limmade på en vit bakgrund. Detta limmades sedan lite åt ena sidan på en kortbas. Där hjärtana stansats ut limmade jag in vita hjärtan i alla öppningar. Texten stansades ut av en av de överblivna mönsterpappersbitarna och textbakgrunden av ovan nämnda silverpapper. Sedan limmades tre små silverhjärtan in ovanpå tre av de vita hjärtana.


Jag hoppas du blir inspirerad att prova använda upp lite överblivna pappersbitar!

Önskar dig en UNDERBAR påskhelg och hoppas att vi syns här igen om två veckor! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar