tisdag 9 mars 2021

L. O. Med blommor och blader

 Det känns som att det var mer än 5 år sedan jag gjorde en layout senast. Jag tänker inte titta efter i mitt album! För att komma igång igen och komma över starttröskeln valde jag en skiss, ritad av skissdrottningen Becky Higgins. Hon skissade i många år för tidningen Creating Keepsakes och jag råkar ha hennes samlade verk i en verkligt attraktiv bok. Det är lättare att komma igång när man kan utgå från en skiss, en plan. Det går lite snabbare när man kan hoppa över ett steg, vilket skulle kunna göra att man hann med fler layouter. Man kan lägga fokus på färger och detaljer när man kan lita på att designen nog kan funka hyfsat ändå. Jag valde en dubbellayout som jag gjorde om från kvadratform till två A4-sidor. De  får ju bättre plats i en helt vanlig pärm och trots detta är detta den första jag gjort i den formen. KiAs butik har många Maja Design papper och jag valde ett par ur serien Miles Apart, som kom i höstas, vilka jag tycker passar perfekt ihop med KiAs Ros Klippark (Co 004 Pink Roses).

Eftersom jag är en glittertjej så letade jag fram en limpenna och fyllde i högdagrarna på rosorna med den och sedan pudrade jag över med glitter.

För att få mer djup i bilden pallade jag upp med 2 mm dubbelhäftande tejp på rosor med mellannivå och de högsta rosorna fick 3 mm tejp under sig och blev dubblerade. Om jag hade haft KiAs Design Co 003 Rose Leaves hemma hade jag klippt ut dem och matat under dem men nu fick det bli lite blad jag hade på lut. Så här blev det:
Vill ni se alla olika nyanser av rosor KiA har designat så se gärna denna lilla film

                                                                               Kram Katja W




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar