fredag 27 mars 2020

Hattar mera hattar

Hejsan,
Nu kom ju min fredag igen och den här gången har jag pysslat ihop ett par hattkort.

Det var riktigt roligt och inte så pilligt som jag trodde.
Den första blev med somrigt papper.



Älskar verkligen det här pappret som KiAs säljer.



Gjorde först stommen, som är utklippt då jag inte hade någon dies som var tillräckligt stor, i vit kartong i 2 stora rundlar där de sitter ihop i "baken" och den övre rundeln viks på mitten.



Här satte jag samma papper som på hatten så det är snyggt även på baksidan. Här ser man även att stommen är platt där rundlarna möts. Alltså det är ungefär som en 8 med midja 😊





Har sen gjort ytterligare en liten mindre rund stomme till själva hatten. Där har jag satt det fina pappret och dekorerat med strass.

Själva hatten har samma papper och sen har jag satt dit ett rosa virkat band rung och en rosa pappersblomma som passade så bra till pappret med lite blad.
På hatten fick sen en liten rosa slända sitta och titta.


Inuti fick ytterligare en blomma och lite blad sitta som ett stopp när kortet står uppställt.



Klippte ut en "skylt" där man kan skriva sin hälsning samt stansade ut Grattis i rosa glitterpapper.

Sen blev det även en lite påskigare variant av hattkortet som fick hälsningen Hurra istället. 
🐣








Hoppas ni gillar korten och vill prova själva. 
Material hittar ni självklart hos Kias Butik

Kram
💖
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar